FANDOM

Analogman
Analogman
Nama lain Analogman
Umur Akan diumumkan...
Jantina Lelaki
Kaum Tidak diketahui
Kewarganegaraan Tidak diketahui
Rambut Kelabu
Mata Hitam
Keluarga Tidak diketahui
Kawan Tidak diketahui
Pekerjaan Tidak diketahui
Hobi Pengeboman
Status Hidup
Disuarakan oleh Azuan Wanji Shamsir
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 2, Episod 4: MISI: ANALOG (2017)
Analogman adalah watak jahat dalam siri Ejen Ali. Dia merupakan seorang yang berumur yang membenci akan teknologi kerana baginya teknologi telah menyebabkan manusia kehilangan nilai kemanusiaan.

Sejarah

Ejen Ali

Analogman pertama kali muncul dalam MISI: ANALOG. Dia menceroboh ke dalam bangunan Cyber Sains dengan semua pengawal ditumpaskan olehnya. Dia masuk ke dalam bilik "Creation Vault" dan memasang bom-bom di seluruh bilik tersebut. Seorang pengawal bangkit untuk menghentikannya tetapi Analogman mencampakkan mercun ke arahnya, bagaimanapun kemudian terdengar jeritan Bakar yang melarikan diri dari lipas sambil dilihat oleh Ali, Alicia dan Moon. Bakar sempat mengarahkan tiga ejen itu untuk menahan Analogman dan tidak membiarkannya terlepas. Maka mereka bertindak mengepung Analogman, namun dia lantas mengeluarkan kunci untuk mengaktifkan semua bom. Apapun perbuatannya dihalang oleh Comot lalu mendapatkan kunci itu dan menyerahkannya kepada Moon.

Setelah Moon berpecah kepada beberapa hologram dirinya, Ali dan Alicia cuba menyerang Analogman namun gagal. Dia kemudian mencampakkan bom-bom mini ke arah ejen-ejen untuk mengaburi pandangan mereka dengan asap. Analogman keluar meninggalkan tempat itu dengan mengunci ejen-ejen di dalamnya. Bakar bertanyakan apa yang telah terjadi kerana dia terdengar bunyi letupan. Ali menggunakan I.R.I.S. untuk mengimbas keberadaan Analogman dan memberitahu kepada Bakar dia dah dekat dengan pintu keluar. Bakar lantas cuba menghentikan Analogman tapi diserang, lalu Bakar melontarkan gajet barunya ke arah penceroboh itu. Bagaimanapun tidak menghasilkan kesan, maka Analogman terus meninggalkan Menara Beta.

Senjata

  • Tongkat: Tongkat perang yang mempunyai beberapa senjata dalaman.
    • Perisai: Sebuah perisai bulat dari tongkatnya yang kuat terhadap projektil walaupun material. Bagaimanapun, pemegangnya menjadi titik kelemahan bagi Analogman kerana musuhnya boleh menyerang di situ.
  • Bom: Analogman merupakan seorang yang pakar bom, membolehkan dia untuk menggunakan bom-bom mini yang boleh menghasilkan asap.

Trivia

  • Penampilan dan teknologi Analogman kelihatan bagai orang tua yang berpakaian dan berbicara dalam perilaku yang sangat spesifik.
  • Menurut Ain Hafizah, seorang artis dalam WAU Animation dan juga artis untuk M.A.T.A. Secret Files, Analogman mempunyai kisah lalu yang sama dengan Dr. Aaron.

Galeri

Gambar rasmi

Cekupan skrin

Ejen Ali

Musim 2

Video

Navigasi

Watak