FANDOM

Aaron Edison
Nueve rupa baru
Nama lain Aaron Edison
Nueve (nama kod)
Umur 32
Jantina Lelaki
Kaum Akan diumumkan...
Kewarganegaraan Akan diumumkan...
Rambut Emas
Mata Hijau
Keluarga Tidak diketahui
Kawan Trez
Pekerjaan Bekas Saintis Tong Industries
Saintis Kawalan Minda
Ahli dalam kumpulan Numeros
Hobi Tidak diketahui
Status Hidup
Disuarakan oleh Mohd Khairulhadi Bahari
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 1, Episod 2: MISI: ALPHA
Kemunculan terakhir Tidak diketahui
Ejen Ali Musim 2
Dr. Aaron merupakan bekas pekerja di Tong Industries, yang kemudiannya diculik dan dijadikan orang suruhan Uno.

Ringkasan

Dr. Aaron, seorang yang obses dengan kemajuan manusia. Dia mempunyai personaliti yang pelik, menyebabkan dia sukar diterima oleh rakan-rakan sebaya sejak dari zaman sekolah. Namun, dia pernah diterima oleh Dr. Tong untuk menjadi salah seorang saintis di Tong Industries iaitu salah sebuah pemacu kemajuan di Cyberaya.

Sejarah

Alat ciptaan

  • Neurogear: Dr. Aaron telah mencipta alat ini untuk mengambil alih kawalan diri dan membuang segala emosi, serta menerima apa sahaja arahan.
  • Neurodrive: Menurut kajian asal, alat ini berkebolehan untuk memindahkan memori ke dalam medium digital. Namun, disebabkan oleh ia berpotensi untuk menjadi sangat bahaya, Neurodrive kemudiannya disimpan di dalam arkib Tong Industries.

Rupa

Perwatakan

Dia sombong, tanpa belas kasihan dan egois dan kadang-kadang menjengkelkan. Oleh sebab itu, kadang-kadang anggota Numeros yang lain suka membuli dia (seperti Trez kembali pada Musim 1). Dr. Aaron adalah seorang saintis sebelum dia menjadi penjahat, dia percaya bahawa dia mahu mencipta dunia tanpa emosi, kesihatan dan semangat seseorang kerana Dr. Tong menentang matlamatnya dan memecatnya di Menara Alpha. Bagaimanapun selepas dia dipecat dan dipenjarakan, dia membuat helmet telekinetik di penjara, kerana dia melarikan diri dan mahu membalas dendam terhadap Dr. Tong. Bagaimanapun, dia dikalahkan oleh Ali, Alicia, Bakar, dan Comot. Selepas dia dikalahkan oleh ejen M.A.T.A., dia direkrut ke dalam kumpulan Uno dan mencipta senjata yang dipanggil I.R.I.S. Separator tetapi sebelum itu, mereka memerlukan Azurium untuk mencipta senjata. Dalam MISI: OVERRIDE mengikut Dos dia dilepaskan kerana kegusarannya (walaupun dia mahu membuktikan bahawa dia boleh direkrut dalam pasukannya kerana dia membuat Pemisah I.R.I.S.).

Trivia

  • Nama "Aaron Edison" ialah jolokan kepada Thomas Alva Edison, iaitu pencipta mentol lampu elektrik.
  • Kemahiran yang Aaron ada adalah sama seperti Nicolai Technus dari Danny Phantom.
  • Neurodrive pertama kali ditunjukkan dalam Majalah Komik Ejen Ali #5, bersama-sama dengan biodata Dr. Aaron.
  • Dalam Musim 2, Aaron telah menyertai kumpulan Numeros sebagai Nueve, yang bermaksud 'sembilan' dalam Sepanyol.

Petikan dialog

  • "Ini semua salah kamu sendiri dokter. Saya dah berikan peluang, untuk kita sama-sama memimpin, tapi kamu gagal melihat potensi sebenar yang kita capai." - Musim 1, Episod 12 (MISI: ALPHA)

Galeri

Gambar rasmi

Cekupan skrin

Ejen Ali

Musim 1
Musim 2

Navigasi

Watak