FANDOM

EJEN ALI - KECEMASAN!
Ejen Ali - KECEMASAN
Musim BUKTI KONSEP, Episod BUKTI KONSEP
Statistik penting
Tarikh siaran 16 September 2015 (Eksklusif YouTube)
Ditulis oleh Faiz Hanafiah, Fuad Md. Din, Azyyati Shafian, Chief Usamah Zaid, Shafiq Isa, Nazmi Yatim, Salina Samlee, Ida Rahayu Yusoff, Adi Bahari
Diarahkan oleh Chief Usamah Zaid
Panduan episod
Sebelumnya Seterusnya
Tiada Tiada
Ejen Ali Teaser #2 (ataupun "EJEN ALI - KECEMASAN!") merupakan bukti konsep daripada apa yang Ejen Ali francais sedang menjangka dapat menjadi. Ini juga merupakan teaser kedua dalam barisan, selepas kejayaan yang baik hati daripada teaser sebelumnya.

Plot

Teaser ini dimula di SRT Cyberaya di mana Ali dilihat tertidur dalam kelas Puan Munah. Tiba-tiba, telefon berdering dan Ali mendapat kejutan kasar apabila dia menjerit "Kecemasan! Selamatkan diri!". Seluruh kelas menatap dan Puan Munah memecahkan tongkatnya.

Cincin loceng sekolah dan Ali dilihat berjalan sambil memanggil seseorang di telefon. Orang yang berada di telefon ternyata Bakar yang memperingatkan Ali dalam rasa ketakutan, mengatakan bahawa M.A.T.A. Ruang Depan Keselamatan adalah "dalam bahaya terjejas". Ali menerima misi dan meneruskan panggilan untuk Comot yang menyamar sebagai tanah putih di dalam periuk bunga.

Ali dan Comot keduanya masuk ke perpustakaan. Ali kemudian mendapati sebuah buku yang mengandungi sensor cetakan sawit dan meneruskan penggunaan buku itu. Buku itu kini bertindak sebagai pintu kepada terowong bawah tanah yang membawa mereka ke Ruang Depan Keselamatan di atas. Dalam terowong itu, kedua-dua Ali dan Comot mendapat kuasa dan saman mereka.

Kedua-dua Ali dan Comot melompat keluar dari pintu terowong. Ali kemudiannya menggulung sebungkus rokok yang menyebar laserbeams anti-penceroboh melintasi lorong. Apabila proses selesai, Ali kemudian menggunakan cerminnya untuk mengesan di mana dia harus pergi, sementara Comot berjalan dan melompat di bawah laser. Walau bagaimanapun, ia menjadi semakin teruk kerana di tengah-tengahnya Ali tidak menyedari kakinya telah melangkah pada ekor Comot yang membuat Comot menjerit dalam kemarahan, dan Ali menyentuh sinar laser.

Atmosfer lorong menjadi merah sebagai ancaman mesin dari dinding dan siling yang bertujuan untuk kedua-dua Ali dan Comot. Ali menembak ancaman machined menggunakan lastik prototaip yang menghantar ancaman tidak berfungsi, tetapi yang meninggalkan Ali terkandas di sekitar semua sinar laser. Comot cuba, di bawah arahan Ali, untuk menyelesaikan masalah dengan menarik wayar tetapi wayar selepas wayar, ia hanya meninggalkan lebih banyak ancaman yang masuk. Comot kemudian melancarkan resort terakhir - menggaru setiap dawai elektrik yang ada di dalam kotak kuasa. Ancaman mesin kemudian ditutup dan kedua-dua Ali dan Comot terus pergi.

Watak Terlibat

Trivia

  • Ini merupakan satu lagi draf awal tetapi ia menyerupai siri draf akhir.
  • Teaser ini menjadi suatu iklan bagi Ejen Ali Game Jam.
  • Ketika babak apabila Ali membuka buku untuk mengimbas tapak tangannya bagi mengakses pintu ke ibu pejabat MATA, jika anda berhenti seketika dan melihat dengan teliti, anda boleh melihat buku yang ditulis dengan butiran mengenai bahagian pokok, dan spoiler babak kemudian dalam video sejak penonton YouTube menghentikan video hanya untuk melihat butiran buku tersebut.

Galeri

Video

EJEN ALI - KECEMASAN!

EJEN ALI - KECEMASAN!