FANDOM

General Rama
General Rama transparent
Nama lain General
Papa (daripada Alicia)
Umur Akan diumumkan...
Jantina Lelaki
Kaum India
Kewarganegaraan Malaysia
Rambut Hitam
Mata Perang gelap
Keluarga Alicia (Anak perempuan)
Kawan Tidak diketahui
Pekerjaan General/Ejen NEURO dalam M.A.T.A.
Hobi Tidak diketahui
Status Hidup
Disuarakan oleh Azman Zulkiply
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 1, Episod 1: MISI: IRIS (2016)
Ejen Ali Musim 2
General Rama merupakan general dan ejen NEURO dalam M.A.T.A.. Dalam MISI: SERI, General Rama didedahkan ialah ayah kepada Alicia.

Ringkasan

Rama dibuktikan bahawa dia adalah general dalam M.A.T.A. dan merupakan Ayah kepada anak perempuannya, iaitu Alicia. Dalam tempat pertama, dia menunjukkan personaliti yang tegas dan serius, terutama terhadap Ali.

Rupa

Rama mempunyai jambul yang disisir ke hadapan dan rambut hitam berkilat. Misai yang melentik di kedua-dua bahagian atas bibir juga sebagai penyeri wajahnya. Selain itu, beliau juga memiliki kulit hitam manis.

Beliau juga mengenakan jaket hitam yang tersarung pada bahagian luar dan mengenakan t-shirt biru pada bahagian dalam yang menampakkan bahagian dada dan leher di atas.

Selain itu, Rama juga memakai seluar jeans hitam dan memakai kasut but berwarna hijau.

Perwatakan

Amat tegas dan serius dalam mengatur strategi misi perisikan. Kadangkala beliau memarahi Ali sekiranya Ali membuat kesilapan dalam menjalankan misi ataupun menyalahgunakan I.R.I.S. di luar waktu misi.

Trivia

  • Nama General Rama boleh dipanggil sebagai "General Rama-Rama". Ini kerana 'Rama' adalah separuh daripada perkataan Melayu 'Rama-Rama' diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris sebagai "Butterfly".
  • General Rama mempunyai ciri khas di mana beliau berpura-pura menjadi seorang wira fiksyen India. Beliau berusaha sedaya upaya untuk tidak melampaui batas.
  • General Rama pada mulanya merancang untuk menghapuskan Ali setelah dia diselaraskan dengan I.R.I.S., tetapi Bakar telah memujuknya agar tidak membuat begitu.
  • Dalam MISI: SERI, General Rama didedahkan ialah bapa kepada Alicia.

Petikan dialog

  • "BERTINDAK SEGERA!"

Galeri

Gambar rasmi

Cekupan skrin

Ejen Ali

Musim 1
Musim 2

Navigasi

Watak