FANDOM

Jenny Woo
Untuk kesihatanmu
Nama lain Cinco (nama kod)
Umur 23 tahun
Jantina Perempuan
Kaum Cina-Melayu
Kewarganegaraan Malaysia
Rambut Merah dengan bayang marun
Mata Perang gelap
Keluarga Tidak diketahui
Kawan Bakar (dahulu, kini musuh)
Rizwan (rakan sementara, kini musuh)
Dos
Trez
Pekerjaan Bekas Ejen TEKNO dalam M.A.T.A.
Ahli dalam kumpulan Numeros
Hobi Mencipta gajet kepada Uno
Status Hidup
Disuarakan oleh Nor Meirysha Nurol Ashikin
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 1, Episod 1: MISI: IRIS (2016)
Ejen Ali Musim 2
Jenny merupakan salah seorang orang suruhan kepada Uno. Dia pada mulanya menyertai M.A.T.A. sebagai ejen TEKNO dengan tujuan untuk mengintip dari dalam seperti yang diarahkan oleh Uno.

Ringkasan

Sebagai seorang ejen dalam teras TEKNO, Jenny bertanggungjawab untuk membantu ejen-ejen M.A.T.A. dalam menjalankan misi dengan menyediakan gajet serta menganalisa data dan maklumat supaya misi dapat dijalankan dengan lebih efisien. Selain dikenali sebagai seorang yang riang dan ceria, tidak banyak yang diketahui tentang kehidupan Jenny di luar M.A.T.A.. Namun begitu, penglibatannya yang lama dengan M.A.T.A. menjadikan dia sebagai salah seorang ejen yang dipercayai oleh General Rama dan ejen-ejen lain untuk membantu menjalankan misi-misi yang rumit.

Sejarah

Pra-Ejen Ali

Ia tidak banyak yang diketahui tentangnya dan bagaimana dia boleh bekerja dengan Uno. Tetapi setelah itu dia menyertai M.A.T.A. untuk mengintip dari dalam dan mendapatkan maklumat tentang agensi ini.

Ejen Ali

Jenny melakukan kemunculan pertamanya dalam MISI: IRIS, di mana dia memeriksa keadaan Ali selepas dia sedar semula. Dia kemudian dengan segera menjelaskan tentang I.R.I.S. kepada Ali dan mencadangkan untuk mengkaji tentang cara untuk memisahkannya daripadanya.

Dalam MISI: UNO, dia didedahkan sebagai pengkhianat sebenar dalam M.A.T.A..

Kemahiran

  • Menganalisis Data: Jenny mahir dalam menganalisa data kebolehan musuh dan memberikan pemahaman yang lebih terperinci tentang sesuatu misi.
  • Pembaikan: Memperbaiki, menaik taraf gajet atau perkakasan teknologi M.A.T.A..

Senjata

  • Pena: Pena yang digunakan pada tablet, ia juga digunakan sebagai taser yang meletupkan dan melemahkan musuh (sama seperti Shox Stix Dos). Jenny menggunakan ini pada Ali untuk berhenti daripada mengaktifkan mod penindasan dalam MISI: UNO. Walau bagaimanapun, dalam MISI: HARAPAN, dia digunakan untuk menghubungi Uno dan Dos dengan butang di belakang pena. Dia juga menggunakan ini dengan Shox Stix Dos sebagai litar pintas untuk menghentikan bom daripada meletup.
  • Pistol: Pistol bersaiz kecil yang boleh menghasilkan pukulan merah dan menyebabkan kesan besar.

Rupa

Jenny mempunyai rambut berwarna merah. Dia memakai jaket makmal di luar kardigan hijaunya, seluar merah dan kasut hitam, serta sepasang sarung tangan. Dia sentiasa bersenjata dengan stail dan tablet.

Apabila dia mendedahkan dirinya sebagai pengkhianat dalam M.A.T.A., dia mula menanggalkan cermin matanya dan hanya menggunakannya sebagai sebahagian daripada penyamaran sebagai ejen. Dalam musim kedua, dia juga mula memakai kot berwarna hitam berjalur hijau sebagai orang suruhan kepada Uno.

Jenny didedahkan mempunyai rambut yang panjang pada masa lalu.

Perwatakan

Jenny adalah seorang agen M.A.T.A. dalam MISI: IRIS dia mempunyai tabiat menjelaskan perkara panjang bukannya memberikan jawapan pendek apabila menjawab soalan dan alat. Dia baik dan kadang-kadang dia jijik terhadap tindakan Bakar, segala macam kemajuan romantis telah dibuat padanya. Dia suka membantu ejen-ejen lain seperti memberi mereka senjata/alat baru, seperti dia memberikan Yoyo Sonik Ali dan Perisai Tudung Berteknologi Tinggi Bakar.

Tetapi dia mendedahkan sifat sebenarnya sebagai mol musuh M.A.T.A dan salah seorang ejen Uno, dan nama kodnya adalah Cinco (bermakna lima dalam bahasa Sepanyol).

Trivia

  • Jenny merupakan quartermaster yang menyediakan gajet untuk ejen-ejen M.A.T.A..
  • Dalam MISI: UNO, Jenny didedahkan adalah pengintip musuh sebenar dalam M.A.T.A..
  • Selepas MISI: UNO, pelakon suaranya memberikan jolokan nama "Cutevil Jenny" kepadanya.
  • Dalam MISI: OVERRIDE, nama kod Jenny telah didedahkan ialah 'Cinco', yang mana bermaksud 'lima' dalam bahasa Sepanyol.
  • Jenny mempunyai tabiat menerangkan perkara-perkara yang panjang dan tidak memberi jawapan yang ringkas apabila menjawab soalan tentang gajet.
  • Jenny sentiasa merasa jijik dan menolak semua ayat-ayat romantik yang dibuat dan diberikan oleh Bakar.
  • Tarikh lahir Jenny dinyatakan jatuh pada 24 September, manakala ketinggian badannya pula ialah #164 cm.
    • Jenny turut berkongsi tarikh lahir yang sama dengan pelakon suaranya, Nor Meirysha.
  • Pada asalnya, Rizwan sepatutnya menjadi pengkhianat untuk M.A.T.A. bukannya Jenny tetapi ia berubah kerana jelas bagi penonton untuk mengetahui bahawa Rizwan adalah pengkhianat.
  • Mungkin, Rizwan suka Jenny untuk kecantikannya. Tetapi ini belum pasti, kerana dia tidak pernah memikat Rizwan dalam hubungannya.
    • Secara kebetulan selepas mendedahkan Jenny adalah pengkhianat M.A.T.A., Rizwan mungkin tidak menyukai Jenny kerana sikap negatifnya.

Galeri

Gambar rasmi

Cekupan skrin

Ejen Ali

Musim 1
Musim 2

Navigasi

Watak