FANDOM

Jet
Jet
Nama lain Ejen Jet
Umur 13 tahun
Jantina Lelaki
Kaum Melayu
Kewarganegaraan Malaysia
Rambut Hitam
Mata Perang
Keluarga Kawan rapat pengasas bandar Cyberaya (Bapa)
Kawan Roza (rakan NEURO)
Chris
Pekerjaan Ejen NEURO dalam M.A.T.A.
Hobi Terbang menggunakan pek jet-nya
Status Hidup
Disuarakan oleh Fikri Zainal (Episod 2: MISI: ORIENTASI)
Mohammed Haziq Hilmy (Episod 8: MISI: TUJUAN)
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 2, Episod 1: MISI: AKADEMI (2017)
Jet merupakan ejen dari Akademi M.A.T.A.. Dia diklasifikasikan sebagai ejen NEURO.

Sejarah

Dalam MISI: ATLAS, Khai menceritakan bahawa Jet merupakan salah seorang anak bagi kawan rapat pengasas Cyberaya sekaligus bapa yang berada dan kaya. Bapanya mahu Jet mendapatkan banyak ilmu yang lebih, ini menyebabkan dia direkrut oleh M.A.T.A. dan memilih untuk menjadi ejen muda berteraskan NEURO. Selepas dia diterima memasuki Akademi, Jet pula diberikan gajet khas berupa pek jet untuk membolehkan dirinya terbang sebagai senjata utamanya.

Senjata

  • Pek Jet: Jet memiliki jet yang diikat di belakangnya. Dia boleh mengaktifkannya untuk terbang. Jet turut mempunyai senjata yang berbentuk seperti jam tangan yang boleh menembakkan laser bagi menyerang musuh-musuhnya.

Rupa

Berkulit cerah dan mempunyai rambut hitam yang terpinggir kesamping. Pakaiannya dilengkapi dengan pek jet sebagai senjata utamanya. Jet turut mengenakan seluar berwarna hitam dan kasut penambah agar dia terlihat lebih tinggi.

Perwatakan

Jet sentiasa sombong, berbangga tentang dirinya dan suka menunjuk-nunjuk kekuatannya kepada orang lain.

Trivia

  • Namanya didedahkan dalam MISI: ORIENTASI walaupun dia pertama kali muncul dalam MISI: AKADEMI.
  • Namanya "Jet" adalah berasal dari gajetnya.
  • Jet, Ali, Moon dan Iman berada dalam satu pasukan dalam MISI: ORIENTASI.
  • Bapanya merupakan seorang kawan rapat dari pengasas Cyberaya, seperti yang dinyatakan oleh Khai dalam MISI: ATLAS.
  • Dalam imej promosi, Jet ditunjukkan ialah seorang yang berugama Islam apabila dia dilihat sedang penat berpuasa bersama dengan kedua-dua Bulat dan Zass.
  • Ini didedahkan bahawa tarikh lahirnya ialah 18 Oktober.
  • Ketinggian badan Jet yang sebenar ialah sama dengan Rudy, iaitu #142 cm (147 dalam kasut but penambah).

Galeri

Wiki-wordmark
Wiki Ejen Ali mempunyai imej dan media yang berkaitan dengan Jet.

Navigasi

Watak