FANDOM

Leon
Leon
Nama lain Ejen Leon
Umur Akan diumumkan...
Jantina Lelaki
Kaum Melayu
Kewarganegaraan Malaysia
Rambut Hitam
Mata Hitam
Keluarga Akan diumumkan...
Kawan Tidak diketahui
Pekerjaan Ejen NEURO dalam M.A.T.A.
Hobi Akan diumumkan...
Status Hidup
Disuarakan oleh Muhammad Zulhilmi
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 2, Episod 1: MISI: AKADEMI (2017)
Leon merupakan ejen dari Akademi M.A.T.A.. Dia merupakan mentor untuk ejen NEURO.

Sejarah

Tidak banyak yang diketahui tentang Leon, melainkan dia merupakan mentor dalam teras NEURO.

Senjata

  • Pistol Berteknologi Tinggi: Leon menggunakan senjata ini untuk menembak musuhnya seperti Ocho. Ia pertama kali digunakan dalam MISI: CABAR.
  • Jam Tangan Data: Leon dilengkapi dengan jam tangan data yang menjana tetapan idea untuk pistol berteknologi tingginya berdasarkan statistik lawannya, sama seperti bagaimana I.R.I.S. menimbulkan beberapa tindakan yang berbeza bagi Ali untuk membuat keputusan.

Rupa

Akan diumumkan...

Perwatakan

Leon merupakan seorang guru yang tegas dan mengharapkan semua ejen mematuhi arahan dengan teliti agar dapat menyelesaikan misi dengan lancar.

Trivia

Petikan dialog

  • "Asalkan kamu ikut arahan, semuanya akan berjalan dengan lancar."
  • "Seperti yang saya katakan tadi, memandangkan dah ada tambahan pelajar, sekarang kita boleh jalankan latihan secara berpasukan."
  • "Ini latihan berpasukan! Kamu mesti pulang ke sini dengan kesemua ahli pasukan kamu!"
  • "Prestasi kamu teruk! Langsung tak ada strategi, tak ada kerjasama dan terlalu terburu-buru!"

Galeri

Wiki-wordmark
Wiki Ejen Ali mempunyai imej dan media yang berkaitan dengan Leon.

Navigasi

Watak