FANDOM

MISI: AKADEMI
Misi - Akademi
Ejen Ali Musim 2, Episod 1
Statistik
Tarikh siaran 22 September 2017 (TV3)
Ditulis oleh Akan diumumkan...
Diarahkan oleh Akan diumumkan...
Panduan Episod
Sebelumnya
MISI: OVERRIDE
Seterusnya
MISI: ORIENTASI

MISI: AKADEMI merupakan episod pertama dalam musim kedua siri Ejen Ali. Ia disiarkan pada 22 September 2017 di TV3.

Sinopsis

Ali, Bakar, Comot dan Alicia sedang dibawa ke Akademi M.A.T.A., tetapi dengan syarat bahawa Ali mesti bersedia untuk satu ujian untuk melayakkan dia masuk.

Plot

Watak

Trivia

  • Terdapat tayangan ekslusif di GSC One Utama bagi episod ini dan MISI: ORIENTASI pada 23 hingga 24 September 2017.
  • Episod ini mendedahkan bahawa Ejen Karya adalah guru yang membuat pengumuman di sekolah untuk menutupi ketiadaan Ali dan Alicia ketika mereka pergi ke misi.
  • Kisah ini mirip dengan Musim 1 Episod 1, MISI: IRIS.
    • Rutin pagi Ali serupa dengan episod tersebut.
      • Daripada dia terlambat, bapanya Dr. Ghazali yang terlambat untuk bekerja manakala Ali telahpun pergi ke sekolah.
      • Laluan Ali ke sekolah adalah serupa tetapi sekarang dia dapat bergerak dengan lancar kerana kemahiran dan kebolehannya yang lebih baik sebagai ejen.
      • Ali sampai awal ke kelasnya, tidak lagi menyelinap setelah terlambat.
    • Ali gagal dalam subjek tertentu.
      • Daripada matematik, dia gagal dalam sains dalam episod ini.
      • Gred yang diperolehnya untuk matematik adalah F, manakala untuk sains ia adalah D-.
      • Berbanding meminta maaf kepada guru, Ali berterima kasih atas nasihat yang diberikan oleh gurunya dan berjanji untuk memperbaiki lagi.
    • Ali diterima untuk masuk ke dalam agensi.
      • Daripada direkrut sebagai ejen dalam M.A.T.A., Ali didaftarkan ke dalam Akademi M.A.T.A. dalam episod ini.

Galeri

Video