FANDOM

MISI: COMOT
Misi - Comot
Ejen Ali Musim 1, Episod 4
Statistik
Tarikh siaran 22 Julai 2016 (TV3)
Ditulis oleh Akan diumumkan...
Diarahkan oleh Akan diumumkan...
Panduan Episod
Sebelumnya
MISI: SERI
Seterusnya
MISI: BLUEPRINT

MISI: COMOT merupakan episod keempat siri Ejen Ali. Ia disiarkan pada 22 Julai 2016 di TV3.

Sinopsis

Setelah menyelamatkan seekor kucing sesat dari dilanggar oleh sebuah kereta, Ali menganggap kucing itu adalah kucingnya yang lama Labu, oleh itu, dia berhajat untuk membelanya. Apa yang Ali tidak mengetahui ialah kucing itu mempunyai motif yang tersembunyi - untuk mencuri I.R.I.S.!

Plot

Watak

Trivia

  • Episod ini memberikan tumpuan kepada kucing putih sesat yang dibela oleh Ali dan menamakannya sebagai "Comot", dengan itu, episod ini dinamakan "MISI: COMOT".
  • Ini merupakan episod pertama yang mana kejadian itu berlaku di luar masa sekolah.
  • Ini adalah episod pertama yang terdapat watak (kali ini ialah Bakar) menganggap bahawa Ali makan makanan yang banyak.
  • Ini adalah episod pertama yang menunjukkan gambar keluarga Ali.
    • Ini adalah episod pertama yang mempunyai pengakhiran yang menyedihkan.

Kiasan

  • Apabila Bakar mengambil makanan dari peti sejuk, salah satu botol mempunyai persamaan yang hebat sebagai "Mountain Dew" tetapi jenamanya dinamakan semula sebagai "Hill Drops".
  • Rancangan televisyen "The Amazing of Awang Khenit" dimainkan di televisyen rumah Ali.
  • Larawa adalah jolokan untuk Lazada, aplikasi membeli-belah dalam talian.
  • MassApp adalah jolokan untuk WhatsApp, aplikasi komunikasi.

Video