FANDOM

Moon
Moon
Nama lain Ejen Moon
Umur 10
Jantina Perempuan
Kaum Melayu
Kewarganegaraan Malaysia
Rambut Hitam
Mata Hitam
Keluarga Akan diumumkan...
Kawan Iman
Pekerjaan Ejen INVISO dalam M.A.T.A.
Hobi Memproyeksikan dan bermain dengan klonnya untuk bersenang-senang
Status Hidup
Disuarakan oleh Ain Hafizah
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 2, Episod 1: MISI: AKADEMI (2017)
Moon merupakan ejen dari Akademi M.A.T.A.. Dia diklasifikasikan sebagai ejen INVISO.

Senjata

  • Sut Holografik: Membolehkan Moon untuk menghasilkan klon holografik dirinya untuk mengelirukan dan mengalihkan perhatian musuh dari Moon yang sebenar.
  • Sarung Tangan Holo: Sarung tangan holo Moon meletupkan kesan dan melepaskan musuhnya.

Rupa

Sebagai ejen teras INVISO, Moon mengenakan sut putih kelabu hingga seperti mangkuk pada leher sebagai senjata utamanya. Rambutnya seperti miring separuh disertai ikat rambut putih dan berkulit cerah. Dia turut mengenakan sarung tangan yang juga berfungsi sebagai senjata utamanya. Moon mengenakan kaus kaki berwarna abu-abu hingga putih pada paras lututnya dan juga mengenakan kasut berwarna hitam penuh disertai dengan alas kaki berwarna putih.

Perwatakan

Moon adalah seorang yang ceria, hiper dan mudah teruja.

Trivia

  • Namanya didedahkan dalam MISI: ORIENTASI walaupun dia pertama kali muncul dalam MISI: AKADEMI.
  • Moon, Ali, Jet dan Iman berada dalam satu pasukan dalam MISI: ORIENTASI.
  • Pelakon suara Moon, Ain Hafizah, merupakan salah seorang artis dalam WAU Animation dan artis dalam M.A.T.A. Secret Files.
  • Namanya juga berasal dari kata "moon" yang diterjemahkan dalam bahasa Inggeris, yang bermakna dalam bahasa Melayu ialah "bulan".
  • Tarikh lahirnya juga didedahkan, iaitu 4 Jun.

Galeri

Wiki-wordmark
Wiki Ejen Ali mempunyai imej dan media yang berkaitan dengan Moon.

Navigasi

Watak