FANDOM

Neonimus
Neonimus
Nama lain Neonimus, Nonimus
Umur Tidak diketahui
Jantina Tidak diketahui
Kaum Tidak diketahui
Kewarganegaraan Tidak diketahui
Rambut Tidak diketahui
Mata Hijau
Keluarga Tidak diketahui
Kawan Tidak diketahui
Pekerjaan Dalang jenayah siber
Hobi Menggodam sistem siber
Status Hidup
Disuarakan oleh Emil Villamor
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 2, Episod 3: MISI: MAIN (2017)
Kemunculan terakhir Ejen Ali Musim 2, Episod 3: MISI: MAIN (2017)
Neonimus merupakan watak 'maya' yang tiada siapa tahu tentang identiti sebenarnya. Walau bagaimanapun, ia dikenali sebagai dalang jenayah siber.

Konsep

Dalam konsep awal, Neonimus dipanggil "Nonimus". Ia adalah seorang pengganas siber yang telah menculik ayah Ali untuk mendapatkan ciptaannya, I.R.I.S.. Walau bagaimanapun, I.R.I.S. selamat berada di tangan Ali. Oleh itu, Ali, Bakar dan Comot mesti menyelamatkan bapanya dari Nonimus.

Ejen Ali: Emergency

Dalam permainan ini, Neonimus adalah penjenayah yang memasuki safehouse M.A.T.A., memerangkap Bakar dan Comot di dalamnya. Ali ditugaskan untuk menyelamatkan mereka, dengan bantuan General Rama dan Jenny. Namanya didedahkan dalam dialog Jenny "Alamak! Kita dah termasuk dalam perangkap Neonimus!"

Selepas Ali menyelamatkan Bakar dan Comot, ketiga-tiga cuba melarikan diri dan Neonimus menetapkan safehouse ke mod destruktif. Apabila kiraan selesai, tiada apa yang berlaku. Ternyata Neonimus hanya bermain dengan ejen-ejen dan cepat-cepat memutuskan talian, membuatkan General Rama amat marah. Walau bagaimanapun, general mengucapkan selamat kepada trio kerana melakukan kerja yang baik dalam menyelamatkan safehouse.

Sejarah

Neonimus pertama kali muncul dalam MISI: MAIN apabila ia menghantar drone untuk menyebabkan keganasan di stesen CRT Cyberaya.

Trivia

Galeri

Gambar rasmi

Video

Ejen Ali - Musim 2 Original Soundtrack - NEONIMUS

Navigasi

Watak