FANDOM

Ocho
Ocho badan penuh
Nama lain Ocho
Umur Tidak diketahui
Jantina Lelaki
Kaum Robot
Kewarganegaraan Tidak diketahui
Rambut Tiada
Mata Jingga/Kuning/Putih
Keluarga Tidak diketahui
Kawan Tidak diketahui
Pekerjaan Ahli kumpulan Numeros
Hobi Tidak diketahui
Status Mati
Disuarakan oleh Shafiq Isa
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 2, Episod 5: MISI: CABAR (2017)
Kemunculan terakhir Ejen Ali Musim 2, Episod 12: MISI: DIEZ (2018)
Ocho merupakan sebuah ahli robotik dalam kumpulan Numeros.

Sejarah

Ejen Ali

Musim 2

Ocho pertama kali dilihat dalam MISI: CABAR selepas ia diarahkan untuk bersiap sedia oleh Uno. Ocho dan Cinco membuat rancangan untuk menyusup ke dalam Akademi M.A.T.A. dan membuat gangguan dalam sistem. Ketika Ali, Alicia, Rudy dan Bakar cuba menyiasat puncanya, mereka bertemu dengan Ocho yang menggunakan mikrobug untuk melemahkan mereka. Ali berniat untuk menggunakan Override Mode untuk mengalahkan Ocho, namun diganggu oleh kehadiran Jenny. Rudy cuba menggunakan alat perantinya untuk menghentikannya, namun dia pula yang diserang oleh mikrobug. Ali melemparkan yoyonya, dan Ocho mengambil kesempatan itu untuk memerangkap Ali di dalam sebuah sfera gergasi menggunakan mikrobugnya, dan didedahkan Ocho telah menghantar satu mikrobug atas arahan Jenny untuk mengganggu sistem di dalam I.R.I.S..

Senjata

  • Mikrobug: Di belakangnya, terdapat sebuah ransel yang penuh dengan robot kecil yang berfungsi sebagai serangga perosak, yang dikenali sebagai mikrobug. Ocho berbolehan untuk membentuk mikrobug ini seperti tangan ataupun sfera gergasi. Walaupun ia dilihat dikawal dengan pergerakan tangan Ocho, namun ia rupa-rupanya dikawal oleh Jenny sepanjang masa. Berdasarkan maklumat dari Leon, jarak serangan mikrobug ini adalah kira-kira dalam 20 meter dengan kelajuan sederhana, serta pertahanan yang padu. Menurut Geetha, mikrobug ini sepatutnya telahpun diharamkan.

Trivia

  • 'Ocho' bermaksud 'lapan' dalam bahasa Sepanyol.
  • Kemunculannya serupa dengan watak Ant-Man dari Marvel.
  • Kebolehan Ocho nampaknya serupa dengan Yokai, iaitu antagonis utama dalam filem Big Hero 6.
  • Disebabkan oleh Ocho tidak boleh bercakap, maka dia hanya berkomunikasi dalam keadaan telepati.
  • Ciri-ciri yang menunjukkan Ocho berspesieskan robot boleh dilihat dalam MISI: HARAPAN, di mana setelah ia kehilangan mata sebelahnya.

Galeri

Navigasi

Watak