FANDOM

Puan Munah
Puan Munah
Nama lain Cikgu
Umur Dewasa
Jantina Perempuan
Kaum Melayu
Kewarganegaraan Malaysia
Rambut Tidak diketahui
Mata Perang
Keluarga Tidak diketahui
Kawan Tidak diketahui
Pekerjaan Bekas pengetua dan olahragawati
Guru kelas 6 Avicenna di Sekolah Rendah Teknologi Cyberaya 1
Hobi Tidak diketahui
Status Hidup
Disuarakan oleh Roshilawaty Razlan
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 1, Episod 1: MISI: IRIS
Ejen Ali Musim 2
Puan Munah merupakan guru kelas 6 Avicenna di SRT Cyberaya 1. Dia membuat kemunculan pertamanya dalam Ejen Ali Teaser Nombor Dua sebagai cameo.

Sejarah

Sejarah awal

Sebelum bekerja sebagai guru di SRT Teknologi Cyberaya 1, Puan Munah merupakan bekas pengetua di sebuah sekolah menengah dan juga bekas olahragawati yang mewakili negara dalam acara sukan gimnastik.

Ejen Ali

Puan Munah kini menjadi guru kelas 6 Avicenna di Sekolah Rendah Teknologi Cyberaya 1.

Senjata dan Kebolehan

  • Kebolehan atletik: Puan Munah memiliki kemahiran untuk lompat dan berlari seperti kebolehan seorang ninja.
  • Rotan: Puan Munah menggunakan rotan sebagai senjata untuk membelah sesuatu seperti kertas dan batu. Rotan ini juga digunakan untuk menghukum murid-muridnya seperti Ali.

Rupa

Perwatakan

Puan Munah merupakan seorang guru yang amat tegas di sekolahnya dan beliau kerap membawa bersamanya rotan sama ada ketika memasuki ke dalam kelas atau di luar kelas juga.

Trivia

  • Puan Munah mempunyai persamaan dengan:
    • Guru Matematik Nobita dalam Doraemon, yang memarahi Nobita kerana sering mendapat markah sifar untuk subjek Matematik.
    • Encik Lancer dalam Danny Phantom, yang memarahi Danny kerana mendapat gred F dalam kertas peperiksaannya.
    • Laksamana Tarung dalam BoBoiBoy Galaxy, yang memarahi BoBoiBoy dan rakan-rakannya kerana ada di antara mereka yang tidak mampu mempertahankan diri di planet asing.
    • Cikgu Noodle dalam Lawak Kampus, yang memarahi Si Kosong kerana sering mendapat markah kosong dalam kertas peperiksaannya.
  • Dalam Majalah Komik Ejen Ali #12, Puan Munah didedahkan merupakan bekas pengetua di sebuah sekolah menengah dan bekas olahragawati yang mewakili negara dalam acara sukan gimnastik.

Galeri

Gambar rasmi

Cekupan skrin

Ejen Ali

Musim 1
Musim 2

Navigasi

Watak