FANDOM

Rudy
Rudy
Nama lain Ejen Rudy
Umur Akan diumumkan...
Jantina Lelaki
Kaum Akan diumumkan...
Kewarganegaraan Akan diumumkan...
Rambut Hitam
Mata Hitam
Keluarga Akan diumumkan...
Pekerjaan Ejen INVISO dalam M.A.T.A.
Hobi Akan diumumkan...
Disuarakan oleh Syahrul Matnizam
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 2, Episod 1: MISI: AKADEMI (2017)
Status Hidup

Rudy merupakan ejen dari Akademi M.A.T.A.. Dia diklasifikasikan sebagai ejen INVISO.

Senjata

  • Peranti: Rudy boleh menggunakan peranti tanpa wayar yang boleh diletakkan pada mesin atau orang, membolehkannya mengawalnya dengan kehendaknya sendiri.
  • Penyamaran: Sebagai ejen INVISO, Rudy juga boleh menyamar menjadi orang lain.

Rupa

Perwatakan

Rudy sering beremosi dan tidak berapa suka dengan Ali sejak pertemuan pertama mereka. Setelah semua ejen junior yang lain memperkenalkan diri mereka kepada Ali, Rudy dengan dingin memberitahu namanya kepada Ali sebelum terus berlalu pergi. Tingkah laku kasarnya membingungkan keempat-empat mentor dalam Akademi M.A.T.A.. Ia berkemungkinan bahawa pada masa lalu, Rudy hanya dingin tetapi sanggup menunjukkan kebolehannya sehingga masa Ali datang. Walaupun dia anti-sosial, tetapi Rudy boleh bekerjasama dengan ejen lain dalam satu pasukan kerana dia membantu Alicia, Khai dan Mika dalam menyelesaikan misi mereka dalam MISI: ORIENTASI.

Menurut Moon, dia beridolakan Djin. Ini terbukti apabila dia memarahi Jet, Iman, Ali, Khai dan Moon kerana berfikir Djin boleh menjadi asap dan muncul semula secara tiba-tiba, suatu perkara yang tidak masuk akal. Dia menerangkan bahawa Djin adalah ejen yang terpantas dan asap itu sebenarnya adalah digunakan untuk menutup pergerakannya. Dia juga mengatakan bahawa Djin tak terkalahkan. Oleh kerana semua ejen junior telah mendengar tentang masa itu Ali menggunakan I.R.I.S. untuk mengalahkan Uno/Djin, mungkin ini adalah sebab mengapa Rudy tidak suka Ali di tempat pertama. Dia tidak percaya bahawa I.R.I.S. menjadikan Ali seorang super ejen dan boleh mengalahkan Djin, ejen yang sukar untuk dikalahkan.

Rudy dan Moon tidak suka antara satu sama lain. Rudy berfikir bahawa Moon tidak tahu bagaimana untuk menutupi pergerakannya, yang merupakan teknik penting yang mesti dikuasai oleh ejen INVISO. Walaupun, Moon cepat mengabaikannya, mengatakan bahawa dia adalah emo.

Trivia

  • Namanya didedahkan dalam MISI: ORIENTASI, walaupun dia pertama kali muncul dalam MISI: AKADEMI.
  • Rudy, Alicia, Khai dan Mika berada dalam satu pasukan dalam MISI: ORIENTASI.
  • Ia adalah tidak pasti yang Rudy mengetahui tentang Djin sebelum atau selepas peristiwa Protokol Gegas pada 5 tahun lepas.
  • Menurut pencipta siri ini, dalam konsep awal Rudy, dia sepatutnya mengawal pergerakan orang lain dengan menggunakan benang lut sinar. Walau bagaimanapun, teknik ini sukar untuk digunakan dalam 3D dan akan memakan masa dari segi menyesuaikan benang untuk setiap babak. Hasilnya, Rudy diberi sesuatu yang lebih "tanpa wayar" sebagai gajet dalam konsep akhir.

Galeri

Wiki-wordmark
Wiki Ejen Ali mempunyai imej dan media yang berkaitan dengan Rudy.

Video

Navigasi

Watak
Watak Baik AliBakarAliciaGeneral RamaComotKaryaLeonGeethaJetRozaMikaChrisImanBulatKhaiZassMoonRudyZainGanzDayang
Watak Jahat DosTrezWak MusangDr. AaronKomengAbang BearJennyUnoNeonimusAnalogmanOchoRizwanSeisSieteCuatro
Watak Penolong Aunty FayeShaunSyedDr. TongViktorMiaPuan MunahDr. GhazaliDr. MalaMelurMawarSasidaranBoy