FANDOM

Wak Musang
Wak Musang prepare makanan
Nama lain Wak
Umur Akan diumumkan...
Jantina Lelaki
Kaum Melayu
Kewarganegaraan Malaysia
Rambut Hitam (botak di tengah)
Mata Hitam
Keluarga Tidak diketahui
Kawan Tidak diketahui
Pekerjaan Penjual Nasi Lemak di Nasi Lemak Cyber
Pemberi maklumat secara rahsia
Hobi Tidak diketahui
Status Hidup
Disuarakan oleh Usamah Zaid Yasin
Kemunculan sulung Ejen Ali Musim 1, Episod 1: MISI: IRIS (2016)
Ejen Ali Musim 2

Wak Musang merupakan watak kecil dalam siri Ejen Ali. Dia bekerja sebagai penjual nasi lemak dan pada masa yang sama pemberi maklumat secara rahsia.

Sejarah

Ejen Ali

Wak Musang melakukan kemunculan sulungnya dalam MISI: IRIS ketika dia menjual Nasi Lemak pada waktu pagi. Dos yang membawa suatu item bersamanya iaitu I.R.I.S., menyerahkannya kepada Wak dan berpesan kepadanya supaya dia menjaganya dengan baik. Beliau memberikan kod rahsia iaitu "Tempoyak Udang" bagi I.R.I.S.. Apabila Ali pergi membeli Nasi Lemak, dia berkata Tempoyak Udang dan membuatkan Wak Musang menganggap bahawa Ali adalah orang yang ingin mendapatkan I.R.I.S.. Dia memberikan sebekal Nasi Lemak secara pecuma kepada Ali kerana di dalamnya terdapat I.R.I.S. Tidak lama kemudian, seorang lelaki yang berpakaian sut hitam datang untuk mendapatkan I.R.I.S. dan Wak Musang menyedari bahawa dia telah memberikannya kepada orang yang salah.

Dia muncul lagi dalam MISI: COMOT apabila dia menunjukkan sebuah rakaman CCTV tentang I.R.I.S. kepada Abang Bear, iaitu item yang diberikan oleh Dos kepadanya dalam Episod 1.

Dalam MISI: UNO, Wak Musang berada di dalam penjara M.A.T.A. bersama dengan Ejen Bakar.

Dalam MISI: TUJUAN, Wak Musang memanggil Dos dari dalam penjara M.A.T.A. menyatakan bahawa dia tidak mahu ditinggalkan.

Rupa

Wak mempunyai warna kulit yang agak gelap iaitu lebih kepada warna kulit sawo matang. Rambutnya berwarna hitam di kiri dan kanan serta botak di tengah. Sebagai seorang penjual nasi lemak, Wak Musang berpakaian serba biasa iaitu dengan berbaju t-shirt putih dan memakai apron kuning. Seluarnya berwarna hitam dan panjang sehingga ke paras buku lalinya. Wak juga memakai sepasang kasut hitam yang mirip seperti kasut kerja.

Perwatakan

Galeri

Navigasi

Watak